۱۱ فروردین ۱۳۸۸

نمایشگاه و جایزه Easter Egg

افرادی که در گیگاپن سیستمز کار می کنند اعلام کرده اند که یک مسابقه گیگاپن easter egg خواهیم داشت که تفریح خوبی خواهد بود. بنابراین، تا می توانید اشیاء مختلفی را مخفی کنید، یک گیگاپن بگیرید و بفرستید. بنابراین ما می تواینم به راحتی اشیاء شما را پیدا کنیم، پیشنهاد من این است که تمام عکس ها را برچسب "easter" و "2009" بزنید. حتی یک جایزه برای نفر اول هم خواهیم داشت: یک سه پایه Manfrotto 190 CX. فکر می کنم این بار اولی است که گیگاپن جایزه ای را اعلام می کند. آخرین فرصت 12 ظهر EST روز 10 آپریل است.

_______________________________

این مطلب ترجمه ای است از مطلب Easter Egg Exhibit & Prize از وبلاگ رسمی گیگاپن که در تاریخ 31 مارس 2009 توسط ILLAH منتشر گردیده است.

6 تریلیون پیکسل و همچنان می شماریم!

ما خرسندیم اعلام کنیم که ما رکورد 6 تریلیون پیکسل را بر روی Gigapan.org شکاندیم. اگر بخواهیم دقیق باشیم، صبح امروز جمعا عکس های پانورامیک به ارزش 6,034,848,260,503 پیکسل بر روی سایت قرار گرفت. تبریک به همه، و با تشکر از شما بخاطر بودن جزئی از این حرکت جدید.

_______________________________

این مطلب ترجمه ای است از مطلب six trillion pixels and counting از وبلاگ رسمی گیگاپن که در تاریخ 30 مارس 2009 توسط ILLAH منتشر گردیده است.

۲ فروردین ۱۳۸۸

گیگاپن در انگلستان

هفته دیگر ما یک کارگاه مخصوص گیگاپن در Study Gallery در Dorset انگلستان خواهیم داشت. این کارگاه برای آموزش دانشمندانی است که بر روی محل میراث جهانی، ساحل ژوراسیک مطالعه می کنند. دانشگاه Bournemouth برای عکاسان گیگاپنی که این دوره را با موفقیت پشت سر بگذارند، یک کتابخانه در نظر خواهد گرفت، بنابراین این یک جهت جدید بسیار جالب است. بعلاوه، پنجشنبه عصر، 26 مارس، ساعت 7 عصر من یک سخنرانی عمومی درباره پروژه گیگاپن در آنجا خواهم داشت، در دانشگاه Bournemouth در تالار Allsbrook. هزینه های این کارگاه توسط بنیاد Fine Family و بنیاد Fine تامین شده است، بنابراین خیلی از آنها برای ممکن شدن این ممنون هستم.

_______________________________

این مطلب ترجمه ای است از مطلب GigaPan in England از وبلاگ رسمی گیگاپن که در تاریخ 18 مارس 2009 توسط ILLAH منتشر گردیده است.

۲۷ اسفند ۱۳۸۷

دیدن برزیل با عکس های گیگاپن

سال گذشته یک هنرمند از موزه Andy Warhol کارش را با یک گیگاپن برای ساخت یک وبسایت برای تجلیل از برزیلیا، برزیل شروع کرد. من واقعا از نتایج جاسازی شده تحت تاثیر قرار گرفتم چون واقعا زیبا به نظر می رسد. لذت ببرید…

_______________________________

این مطلب ترجمه ای است از مطلب Brazil in GigaPan Images از وبلاگ رسمی گیگاپن که در تاریخ 17 مارس 2009 توسط ILLAH منتشر گردیده است.

۲۴ اسفند ۱۳۸۷

گفتگوهای سریع

با تشکر فراوان از گروه توسعه گیگاپن، صفحه اول سایت گیگاپن حالا محتوای پویای بیشتری دارد، برای مثال لینک به اخبار و مطالب جالب دیگر. در ماه های آینده منتظر پیشرفت های بیشتری باشید. بعضی ها تعجب کرده اند که گفتگوها کجا رفته اند. دکمه نارنجی رنگ Conversations که بالای سمت راست صفحه قرار دارد خیلی سریعتر شده است، با معماری جدید، بنابراین حالا شما می توانید در میان بحث ها و گفتگوهایی که در جامعه ما صورت می گیرد گشت زده و از آنها لذت ببرید.

_______________________________

این مطلب ترجمه ای است از مطلب Fast Conversations از وبلاگ رسمی گیگاپن که در تاریخ 13 مارس 2009 توسط ILLAH منتشر گردیده است.

۲۲ اسفند ۱۳۸۷

Huffington Post

در Huffington Post اشاره جالبی به گیگاپن اپیک شده است. لذت ببرید.

_______________________________

این مطلب ترجمه ای است از مطلب Huffington Post از وبلاگ رسمی گیگاپن که در تاریخ 12 مارس 2009 توسط ILLAH منتشر گردیده است.

مقایسه SD850 و SD880 برای زغال سنگ

SD850 SD880

 

 

 

اینها دو عکس فوری کوچک هستند که از دو شکاف نزدیک به هم با دوربین SD880 (چپ) و دوربین قدیمی SD850 (راست) دقیقا از یک محل گرفته شده اند. عکس فوری گرفته شده با SD880 وضوح بهتری دارد که امید بخش است. به طور کلی یک تاثیر خوب سیستم گیگاپن این است که هرچه تکنولوژی دوربین ها پیشرفت می کند، به صورت طبیعی ربات کنونی گیگاپن از تاثیر های آن بهره می برد.

_______________________________

این مطلب ترجمه ای است از مطلب Coal SD850 SD880 Comparison از وبلاگ رسمی گیگاپن که در تاریخ 12 مارس 2009 توسط ILLAH منتشر گردیده است.

نمایشگاه اتومبیل ژنو

Bryon Paul McCartney پانوراما گیگاپن های زیبایی از نمایشگاه اتومبیل ژنو گرفته است. یک عکس وسیع و یک عکس از نزدیک از جدیدترین و گرانترین بوگاتی را می توانید ببینید. این پانوراماهای دوقلو در ImageEngineers جاسازی شده اند. تبریک به Bryon.

_____________________________

این مطلب ترجمه ای است از مطلب Geneva Auto Show  از وبلاگ رسمی گیگاپن که در تاریخ 9 مارس 2009 توسط ILLAH منتشر گردیده است.

تست های SD880

همه توجه کنید، یکی از دوربین های ساده مورد علاقه ما، کانن SD850، دیگر به فروش نمی رسد؛ بنابراین ما مشغول امتحان کردن دوربین جدیدی که شباهت زیادی به آن دارد بودیم، SD880. با اینکه در برابر آسمان آبی در حالت زوم کامل کمی سایه روشن دارد، نتایج تقریبا دلگرم کننده هستند. بعضی نمونه ها ارزش دیدن را دارند (با تشکر از Kilgore و Marti برای اینها):

معدن زغال سنگ (Coal Mine)

کنار رودخانه (By the River)

میدان ملکه (Queen Square)

جزئیاتی که زوم کامل می دهد تقریبا خوب است، که این خبر خوبی است.

_____________________________

این مطلب ترجمه ای است از مطلب SD880 tests از وبلاگ رسمی گیگاپن که در تاریخ 11 مارس 2009 توسط ILLAH منتشر گردیده است.