۲۴ بهمن ۱۳۸۷

جاسازی پانوراما

جاسازی یک عکس گیگاپن بر روی صفحه ای از وب

برای اینکه یک عکس پانورامای گیگاپن را بر روی صفحه ای از وب جاسازی کنید، ابتدا باید از صاحب عکس اجازه بگیرید. قبل از هر چیز شما باید موافقت خود را با قوانین جاسازی گیگاپن اعلام کنید. ما از Matt Deans اجازه گرفته ایم و جاسازی کردن پانورامای معبد طلایی که او گرفته است برای همگان آزاد است؛ دستورالعمل های مربوط به جاسازی گیگاپن معبد طلایی و همچنین کد آماده برای جاسازی آن را می توانید در آخر این مطلب مشاهده کنید.

ما به دنبال راه های ساده تری برای تولید کد جاسازی هستیم، اما فعلا برای جاسازی گیگاپن ها مراحل زیر را طی کنید. اگر با مشکلی مواجه شدید و کمک می خواستید، لطفا از طریق آدرس embedding@gigapan.org با ما تماس حاصل فرمایید. [می توانید سوالات خود را در بخش نظرات همین مطلب نیز مطرح کنید.]

1. به صفحۀ پانورامایی بروید که مایلید آنرا جاسازی کنید.

2. بر روی "Launch Full Screen Viewer" کلیک کنید.

3. کد HTML صفحه ی جدید را باز کنید. این یک منو در مرورگر شما است.

4. به دنبال PanoramaViewer بگردید. باید یک خط مشابه این پیدا کنید:

var tag = new FlashTag("/viewer/PanoramaViewer.swf?url=http://share.gigapan.org/gigapans0/249/tiles/&suffix=.jpg&width=48088&height=8553&nlevels=9&cleft=0&ctop=0&cright=48088.0&cbottom=8553.0&startEnabled=1", "100%", "100%");

5. حالا شما باید اطلاعاتی که مخصوص پانورامای شما است را استخراج کنید. بخشی از این خط را که با url= شروع شده  و با

&cbottom=یک عدد

تمام می شود را کپی کنید. به عنوان نمونه:

var tag = new FlashTag("/viewer/PanoramaViewer.swf?url=http://share.gigapan.org/gigapans0/14156/tiles/&suffix=.jpg&startHideControls=0&width=28366&height=5748&nlevels=8&cleft=0&ctop=0&cright=28366.0&cbottom=5748.0&startEnabled=1&notifyWhenLoaded=1", "100%", "100%");

6. حالا، کد پایین را به صفحه وب خود اضافه کنید. اطلاعات پانوراما را که در مرحله قبل استخراج کردید جایگزین نوشته قرمز رنگ کنید.

<script>
   function FlashProxy() {}
   FlashProxy.callJS = function() {}
</script>
<embed type="application/x-shockwave-flash"
src="http://gigapan.org/viewer/PanoramaViewer.swf?اطلاعات پانوراما را در این قسمت وارد کنید"
height="400" width="600">

7. کار تمام است! در آخرین قسمت تگ embed، شما می توانید مقدار height و width را به میل خود تغییر دهید (طول و عرض عکس). کد شما باید شبیه این شده باشد:

<script>
   function FlashProxy() {}
   FlashProxy.callJS = function() {}
</script>
<embed type="application/x-shockwave-flash"
src="http://gigapan.org/viewer/PanoramaViewer.swf?
url=http://share.gigapan.org/gigapans0/14156/tiles/&suffix=.jpg&startHideControls=0&width=28366&height=5748&nlevels=8&cleft=0&ctop=0&cright=28366.0&cbottom=5748.0"
height="400" width="600">

8. در مرورگر شما نتیجه باید به این شکل باشد:

[برای درست کار کردن آن، من مجبور به اضافه کردن <embed/> به آخر آن شدم.]

جاسازی گیگاپن معبد طلایی بر روی یک صفحه وب

ما از شما دعوت می کنیم که پانوراما گیگاپن زیر را در هر صفحه وبی که مایلید جاسازی کنید. عکاس آن Matt Deans است، او به همگان اجازه داده است که پانورامای او را در هر وب سایت که مایلند جاسازی کنند. لطفا قید کنید که "پانوراما گیگاپن توسط Matt Deans."

اضافه کردن یک پانوراما دقیقا شبیه اضافه کردن یک فایل ویدئویی فلش است. خطوط زیر را به هر صفحه وبی که مایلید اضافه کنید (ممکن است بخواهید طول و عرض عکس را با استفاده از height و width عوض کنید تا برای صفحه شما مناسب باشد):

<script>
   function FlashProxy() {}
   FlashProxy.callJS = function() {}
</script>
<embed type="application/x-shockwave-flash"
src="http://gigapan.org/viewer/PanoramaViewer.swf?url=http://gigapan.org/gigapans0/84/tiles/&suffix=.jpg&width=37049&height=8500&nlevels=9&cleft=0&ctop=0&cright=37049.0&cbottom=8500.0"
height="400" width="600">

اگر با مشکلی مواجه شدید و کمک می خواستید، لطفا با embedding@gigapan.org تماس حاصل فرمایید.

نتیجه اضافه کردن کد بالا به یک صفحه وب:


مطلب بالا ترجمه ای است از مطلب Panorama Embedding از سایت گیگاپن که در بعضی قسمت های آن تغییرات جزئی داده شده است. بخشهایی که در [ ] نوشته شده اند توسط گیگاپن فارسی اضافه شده است.

هیچ نظری موجود نیست: