۹ اسفند ۱۳۸۷

مقاله ی New Scientist

این یک مقاله بسیار عالی است از New Scientist درباره دستاوردهایی که گیگاپن برای افراد علاقمند به دانش داشته است. افراد خودمان ریچارد پالمر، ران اسکات، سارا شارپ و بیل والاور در این مقاله در مورد کارهایی که خودشان با گیگاپن انجام داده اند توضیح می دهند. تبریک!

_____________________________

این مطلب ترجمه ای است از مطلب New Scientist article از وبلاگ رسمی گیگاپن که در تاریخ 27 فوریه 2009 توسط ILLAH منتشر گردیده است.

۶ اسفند ۱۳۸۷

نسخه جدید برنامه گیگاپن استیچر + آپلودر

برنامه گیگاپن استیچر (GigaPan Stitcher) برنامه رایگان گیگاپن است که عکس های گرفته شده توسط دستگاه رباتیک گیگاپن (گیگاپن اپیک) را به هم متصل ساخته و عکس پانوراما را تولید می کند.

نسخه جدید برنامه گیگاپن استیچر چند روز پیش برای استفاده عموم عرضه شد، نسخه 0.4.3864 برای ویندوز و یا نسخه 0.4.3865 برای مک را می توانید از این آدرس دانلود کنید.

نسخه جدید گیگاپن استیچر

در فایلی که دانلود می کنید، همچنین برنامه گیگاپن آپلودر هم موجود هست که برای آپلود هر گونه عکس پانوراما بر روی سایت گیگاپن می توانید از آن استفاده کنید.

۱ اسفند ۱۳۸۷

Gizmodo گیگاپن را نقد می کند

یک نقد جدید در مورد گیگاپن اپیک توسط Gizmodo نوشته شده است. این نقد ترکیبی از نظرات مختلف است، اما نمونه های بسیار زیبائی از پانوراما گیگاپن هایی که وضوح بسیار بالایی دارند را نشان می دهد. منتقد آن، Mark Wilson، اشتباهات کمی در این نقد دارد، و مشاهده پاسخ افراد گیگاپن برای همه ما جالب است. با تشکر از Eric Byers که اشاره کرده بود در واقع تبدیل کردن عکس ها به فرمت TIFF توسط برنامه ساخت گیگاپن بسیار ساده است و اکثر ما از باطری هایی به همراه گیگاپن استفاده می کنیم که به ما امکان گرفتن صدها عکس را به راحتی می دهد (خود من از باطری های قابل شارژ NiMH استفاده می کنم). با تشکر از پشتیبانی افراد جامعه گیگاپن.

_____________________________

این مطلب ترجمه ای است از مطلب Gizmodo reviews GigaPan از وبلاگ رسمی گیگاپن که در تاریخ 19 فوریه 2009 توسط ILLAH منتشر گردیده است.

۲۵ بهمن ۱۳۸۷

نمایش دیسکاوری – Daily Planet در مورد گیگاپن صحبت می کند

مجموعه "Daily Planet" از کانال دیسکاوری به تازگی یک اپیزود در تلویزیون نشان داده است که به صورت آنلاین می توانید به آن دسترسی داشته باشید، حتما آن را ببینید. کانال دیسکاوری این را برای تجلیل دویستمین سالگرد میلاد داروین فیلم برداری کرده است. در حدود 13 دقیقه این برنامه در مورد Alex Smith یکی از موسسان گیگاپن است. در این برنامه او در مورد پروژه بارکد زندگی در دانشگاه Guelph صحبت می کند. او نشان می دهد که چگونه از گیگاپن برای ثبت کردن محیط نمونه های DNA که جمع می کنند، استفاده می کنند. در این برنامه استفاده زنده از سایت گیگاپن با یک صفحه بزرگ لمسی را نشان می دهد. لذت ببرید!

_____________________________

این مطلب ترجمه ای است از مطلب Discovery show – Daily Planet talks about GigaPan از وبلاگ رسمی گیگاپن که در تاریخ 13 فوریه 2009 توسط ILLAH منتشر گردیده است.

۲۴ بهمن ۱۳۸۷

جاسازی پانوراما

جاسازی یک عکس گیگاپن بر روی صفحه ای از وب

برای اینکه یک عکس پانورامای گیگاپن را بر روی صفحه ای از وب جاسازی کنید، ابتدا باید از صاحب عکس اجازه بگیرید. قبل از هر چیز شما باید موافقت خود را با قوانین جاسازی گیگاپن اعلام کنید. ما از Matt Deans اجازه گرفته ایم و جاسازی کردن پانورامای معبد طلایی که او گرفته است برای همگان آزاد است؛ دستورالعمل های مربوط به جاسازی گیگاپن معبد طلایی و همچنین کد آماده برای جاسازی آن را می توانید در آخر این مطلب مشاهده کنید.

ما به دنبال راه های ساده تری برای تولید کد جاسازی هستیم، اما فعلا برای جاسازی گیگاپن ها مراحل زیر را طی کنید. اگر با مشکلی مواجه شدید و کمک می خواستید، لطفا از طریق آدرس embedding@gigapan.org با ما تماس حاصل فرمایید. [می توانید سوالات خود را در بخش نظرات همین مطلب نیز مطرح کنید.]

1. به صفحۀ پانورامایی بروید که مایلید آنرا جاسازی کنید.

2. بر روی "Launch Full Screen Viewer" کلیک کنید.

3. کد HTML صفحه ی جدید را باز کنید. این یک منو در مرورگر شما است.

4. به دنبال PanoramaViewer بگردید. باید یک خط مشابه این پیدا کنید:

var tag = new FlashTag("/viewer/PanoramaViewer.swf?url=http://share.gigapan.org/gigapans0/249/tiles/&suffix=.jpg&width=48088&height=8553&nlevels=9&cleft=0&ctop=0&cright=48088.0&cbottom=8553.0&startEnabled=1", "100%", "100%");

5. حالا شما باید اطلاعاتی که مخصوص پانورامای شما است را استخراج کنید. بخشی از این خط را که با url= شروع شده  و با

&cbottom=یک عدد

تمام می شود را کپی کنید. به عنوان نمونه:

var tag = new FlashTag("/viewer/PanoramaViewer.swf?url=http://share.gigapan.org/gigapans0/14156/tiles/&suffix=.jpg&startHideControls=0&width=28366&height=5748&nlevels=8&cleft=0&ctop=0&cright=28366.0&cbottom=5748.0&startEnabled=1&notifyWhenLoaded=1", "100%", "100%");

6. حالا، کد پایین را به صفحه وب خود اضافه کنید. اطلاعات پانوراما را که در مرحله قبل استخراج کردید جایگزین نوشته قرمز رنگ کنید.

<script>
   function FlashProxy() {}
   FlashProxy.callJS = function() {}
</script>
<embed type="application/x-shockwave-flash"
src="http://gigapan.org/viewer/PanoramaViewer.swf?اطلاعات پانوراما را در این قسمت وارد کنید"
height="400" width="600">

7. کار تمام است! در آخرین قسمت تگ embed، شما می توانید مقدار height و width را به میل خود تغییر دهید (طول و عرض عکس). کد شما باید شبیه این شده باشد:

<script>
   function FlashProxy() {}
   FlashProxy.callJS = function() {}
</script>
<embed type="application/x-shockwave-flash"
src="http://gigapan.org/viewer/PanoramaViewer.swf?
url=http://share.gigapan.org/gigapans0/14156/tiles/&suffix=.jpg&startHideControls=0&width=28366&height=5748&nlevels=8&cleft=0&ctop=0&cright=28366.0&cbottom=5748.0"
height="400" width="600">

8. در مرورگر شما نتیجه باید به این شکل باشد:

[برای درست کار کردن آن، من مجبور به اضافه کردن <embed/> به آخر آن شدم.]

جاسازی گیگاپن معبد طلایی بر روی یک صفحه وب

ما از شما دعوت می کنیم که پانوراما گیگاپن زیر را در هر صفحه وبی که مایلید جاسازی کنید. عکاس آن Matt Deans است، او به همگان اجازه داده است که پانورامای او را در هر وب سایت که مایلند جاسازی کنند. لطفا قید کنید که "پانوراما گیگاپن توسط Matt Deans."

اضافه کردن یک پانوراما دقیقا شبیه اضافه کردن یک فایل ویدئویی فلش است. خطوط زیر را به هر صفحه وبی که مایلید اضافه کنید (ممکن است بخواهید طول و عرض عکس را با استفاده از height و width عوض کنید تا برای صفحه شما مناسب باشد):

<script>
   function FlashProxy() {}
   FlashProxy.callJS = function() {}
</script>
<embed type="application/x-shockwave-flash"
src="http://gigapan.org/viewer/PanoramaViewer.swf?url=http://gigapan.org/gigapans0/84/tiles/&suffix=.jpg&width=37049&height=8500&nlevels=9&cleft=0&ctop=0&cright=37049.0&cbottom=8500.0"
height="400" width="600">

اگر با مشکلی مواجه شدید و کمک می خواستید، لطفا با embedding@gigapan.org تماس حاصل فرمایید.

نتیجه اضافه کردن کد بالا به یک صفحه وب:


مطلب بالا ترجمه ای است از مطلب Panorama Embedding از سایت گیگاپن که در بعضی قسمت های آن تغییرات جزئی داده شده است. بخشهایی که در [ ] نوشته شده اند توسط گیگاپن فارسی اضافه شده است.

۲۲ بهمن ۱۳۸۷

مستند گیگاپن

ما یک مستند آپلود کرده ایم که توسط Bruno Gex و هیئت بین المللی آموزش یونسکو تولید شده است. این قطعه ی نه دقیقه ای، کار مشترک بین هیئت بین المللی آموزش یونسکو و ما در دانشگاه کارنگی ملون را نشان می دهد، که به منظور گسترش گیگاپن برای درک بین فرهنگی یادگیرندگان Soweto، یک شهرستان در جنوب آفریقا، و دانشجویان پیترزبورگ است. این یک معرفی خوب از گیگاپن آموزشی ما و هدف پیوستگی جهانی است.

_____________________________

این مطلب ترجمه ای است از مطلب Gigapan documentary از وبلاگ رسمی گیگاپن که در تاریخ 9 فوریه 2009 توسط ILLAH منتشر گردیده است.

۱۹ بهمن ۱۳۸۷

در میان گیگاپن

همین حالا آمد: مطلب قبلی وبلاگ در مورد عکس های گیگاپنی که در پارک ملی Zion گرفته شده اند بود.

اینها بعضی از آن گیگاپن هایی هستند که گفته بودم، همین الان آپلود شدند: پارک ملی Zion

_____________________________

این مطلب ترجمه ای است از مطلب Through the GigaPan از وبلاگ رسمی گیگاپن که در تاریخ 6 فوریه 2009 توسط ILLAH منتشر گردیده است.

گیگاپن در حیات وحش

ما همین الان یک پیغام بسیار جالب از گیگاپنر جدید، Chintan Gandhi دریافت کردیم. ما عاشق این هستیم که در مورد ماجراهای افراد با گیگاپن جدیدشون بشنویم، بنابراین به این کار ادامه بدهید و از عکس های گرفته شده توسط دستگاه گیگاپن "در حیات وحش" لذت ببرید. خیلی ممنون از Chintan برای به اشتراک گذاشتن این عکس ها.

کریسمسی که گذشت من و همسرم یک سفر پیاده روی به چهار گوشه دنیا داشتیم. قبل از حرکت من یک گیگاپن سفارش دادم، وقتی هنوز در حالت بتا بود. فقط می خواستم بگم که تجربه بسیار خوبی داشتم. استفاده از اون واقعا لذت بخش بود. اینها یک سری از عکس هایی هستند که از دستگاه گیگاپن گرفتم، وقتی که در حال عکس گرفتن از Horseshoe معروف و angles Landing بود. ای کاش هر جا که رفته بودم عکس های گیگاپن گرفته بودم. باید دفعه دیگه به یاد داشته باشم.

 

650

 

_____________________________

این مطلب ترجمه ای است از مطلب GigaPan in the Wild از وبلاگ رسمی گیگاپن که در تاریخ 5 فوریه 2009 توسط ILLAH منتشر گردیده است.

۱۵ بهمن ۱۳۸۷

فراتر از عکس گیگاپن مراسم تحلیف

کاربران گیگاپن، پاسخی که ما برای عکس گیگاپن مراسم تحلیف 2009 داریم بیشتر از آنی است که توقعش را داشتیم. ما همچنان ترافیک شدیدی از بازدیدکنندگان داریم، بیشتر آنها از کشورهای دیگر هستند چون خبر آن به سرعت در حال پخش شدن است. من میلی برای تغییر عکس انتخاب شده در صفحه اصلی gigapan.org از پانورامای مراسم تحلیف ندارم چون خیلی ها برای اولین بار به سایت گیگاپن می آیند. گیگاپن های زیبائی در حال آپلود شدن هستند، قول می دهم که یکی از همین روزها انتخاب عکس های گوناگون برای نمایش در صفحه اول سایت گیگاپن را شروع کنم. با تشکر از صبر شما و فراموش نکنید که هر روز از دکمه جدیدترین ها استفاده کنید.

__________________________

این مطلب ترجمه ای است از مطلب Beyond the Inauguration Gigapan  از وبلاگ رسمی گیگاپن که در تاریخ 2 فوریه 2009 توسط ILLAH منتشر گردیده است.