۷ آبان ۱۳۸۷

9000 عکس برروی گیگاپن

تبریک فراوان به Russ Dodd برای فرستادن نه هزارمین پانورامای گیگاپن به جامعه کوچک ما. یکسال پیش که وبسایت این پروژه شروع به کار کرد به هیچ وجه نمی توانستیم باور کنیم که این همه افراد مشتاق عکس های زیباشون رو با ما به اشتراک بگذارند. حتما باید سعی کنیم به ده هزارمین نفری که عکسش را برروی گیگاپن آپلود می کند یک جایزه بدهیم. تا آن زمان بیایید از عکس Russ لذت ببریم.

این مطلب ترجمه ای است از مطلب v 9,000 Gigapans posted! v از وبلاگ گیگاپن که در تاریخ 27 اکتبر 2008 توسط ILLAH منتشر گردیده.

۳ آبان ۱۳۸۷

انتخاب چند عکس گیگاپن برای نمایش در یک صفحه جداگانه

آیا تابحال شده تصمیم بگیرید که برخی از عکس های پانورامای گیگاپن خود را انتخاب کرده و در یک صفحه جداگانه برروی گیگاپن نمایش دهید؟ اینکار می تواند دلایل گوناگونی داشته باشد، مثلا شما مایل نیستید هر بار دیگران فقط برای مشاهده چند عکس گیگاپن شما کل پروفایل شما را باز کنند، پروفایل شما از آنجایی که حاوی عکس های پانورامای شما + عکس ها بوکمارک کرده شما و snapshot های شما است، ممکن است - مانند پروفایل من در گیگاپن - بسیار سنگین باشد و باز کردن کامل آن زمان زیادی ببرد.
شما می توانید به راحتی عکس های مورد نظرتان را انتخاب کرده و در یک صفحه جداگانه برروی گیگاپن نمایش دهید. برای اینکار فقط کافی است 2 مرحله ساده زیر را طی کنید:

  1. id مربوط به عکس های گیگاپن خود را پیدا کنید: به صفحه عکس مورد نظر خود بروید و در قسمت آدرس صفحه id عکس را پیدا کنید، مانند شکل زیر:
  2. حالا در قسمت آدرس بار مرورگر خود (جایی که آدرس صفحه قرار گرفته، مانند شکل بالا) این نوشته را تایپ کنید: http://gigapan.org/searchGigapansList.php?ids= حالا در ادامه نوشته، id عکس های مورد نظر خود را اضافه کنید، برای جدا کردن id ها از ویرگول استفاده کنید.
برای مثال می توانید برخی از عکس های من را در یک صفحه جداگانه در آدرس زیر ببینید:
http://gigapan.org/searchGigapansList.php?ids=5246,6713,7017,7346,8042,9010

زمین شناسی ادامه دارد!


به قدری از کلکسیون عکس هایی که Ron Schott در رابطه با زمین شناسی انتخاب کرده است، قدردانی شد که با آنکه هفته زمین شناسی یک هفته پیش به پایان رسید، اما نمایش مجموعه عکس های منتخب همچنان در صفحه اصلی سایت gigapan.org ادامه دارد. امروز عکس های انتخاب شده عکس های ساحلی هستند، و هنوز دو موضوع دیگر تا پایان کار مانده است: پارک ملی Yosemite؛ و رسوب ها، صخره ها، roadcut ها و چینه هایی که در زمین ظاهر می شوند.

انتخاب عکس ها یک تجربه خیلی عالی بود. از همه تقاضا دارم اگر مجموعه های خوبی به ذهنشان می رسد به ما خبر بدهند تا در صفحه اول سایت آنها را نشان دهیم. اگر شما یک کلکسیون دارید و مایلید که آن را با دیگران به اشتراک بگذارید، از طریق ایمیل با من تماس بگیرید، آدرس ایمیل من illat at cs.cmu.edu است.

این مطلب ترجمه ای است از مطلب !Earth Science Continues از وبلاگ گیگاپن که در تاریخ 24 اکتبر 2008 توسط ILLAH منتشر گردیده.

۲۷ مهر ۱۳۸۷

گالری گیگاپن، اینبار نه برروی بیت ها بلکه برروی اتم ها

ما به تازگی از آفریقای جنوبی برگشته ایم، MuseumAfrica که در Johannesburg قرار دارد، حالا یک نمایشگاه زیبا به نام 'گفتگوهای گیگاپن' دارد. این نمایشگاه یک کلکسیون از عکس های پانورامای گیگاپن است و گفتگوهایی که در مورد فرهنگ و تاریخ، میان دانشجویان Soweto و Pittsburgh پنسیلونیا صورت گرفته است. این یک لینک است به اولین تلاش برای منتقل کردن گیگاپن از دنیای اینترنت به دنیای فیزیکی کاغذها. اگر شما شانس بازدید از این نمایشگاه را داشتید توجه کنید که در آنجا گفتگو سازهایی مخصوص وجود دارند که برای اضافه کردن گفتگوها به گالری دیواری استفاده می شوند! این پروژه بخشی از همکاری ما با یونسکو است برای نزدیک کردن مردم جهان به یکدیگر از طریق ارتباطات بین فرهنگهای مختلف.

این مطلب ترجمه ای است از مطلب Gigapan Gallery in atoms not bits از وبلاگ گیگاپن که در تاریخ 16 اکتبر 2008 توسط ILLAH منتشر گردیده است.

۲۴ مهر ۱۳۸۷

هفته زمین شناسی

این هفته، هفته زمین شناسی است. Ron Schott، یکی از اعضای ما، زحمت کشیده و عکس هایی را در این رابطه انتخاب کرده است تا در صفحه اول سایت به نمایش بگذاریم. در هفته جاری هر روز یک گروه عکس های مرتبط با زمین شناسی به نمایش در خواهند آمد، امروز نوبت کوه ها است. برای اطلاعات بیشتر در این رابطه به سایت Earth Science Week's website مراجعه کنید.

این مطلب ترجمه ای است از مطلب Earth Science Week از وبلاگ گیگاپن که در تاریخ 15 اکتبر 2008 توسط ILLAH منتشر گردیده.