۳۱ شهریور ۱۳۸۸

تشخیص نیم تراپیکسل

به لطف مشاهدات دوستمون Kilgore، خرسندم تبریک بگم به Ron Schott برای ثبت یک رکورد جدید. او الآن بیش از نیم تراپیکسل دادۀ گیگاپن بر روی سایت آپلود کرده است. و میانگین اندازۀ گیگاپن های او بیش از یک گیگاپیکسل است. افراد کمی میتونن این ادعا رو داشته باشن. تبریک میگم Ron!

_______________________________

مطلب بالا ترجمه ای است از مطلب Half Terapixel Recognition از وبلاگ رسمی گیگاپن که در تاریخ 21 سپتامبر 2009 توسط ILLAH منتشر گردیده است.

۲۰ شهریور ۱۳۸۸

یک اوّلینِ جدید

OnOrbit یک مقاله بسیار جالب در مورد گیگاپنی که در بیشترین ارتفاع بر روی کرۀ زمین گرفته شده، دارد. با تشکر از Scott Parazynski که هم یک فضانورد است و هم الآن یک کوهنورد اورست.

_______________________________

مطلب بالا ترجمه ای است از مطلب A new first از وبلاگ رسمی گیگاپن که در تاریخ 11 سپتامبر 2009 توسط ILLAH منتشر گردیده است.

۱۸ شهریور ۱۳۸۸

کمپ Pine Ridge

من از کمپ عکاسی جغرافیای ملی (National Geographic) در Pine Ridge، داکوتای جنوبی، که بخشی از سرزمین های قوم Lakota است، برگشتم. زمانی که اونجا بودم، به اشکال مختلف، باعث تغییر در زندگی ما شد. از همکاری با جغرافیای ملی برای تهیۀ وسایل گیگاپن و DSLR ها برای دانش آموزان آنجا خیلی لذت بردیم. برای اینکه یک نگاه به کارهای آنها تا اینجا بیندازید، عکس هایی که برچسب pineridge دارند را ببینید.

یک چالش جالب: در این عکس پانوراما یک مار زنگی وجود دارد. واقعا. میتونید پیداش کنید؟

_______________________________

مطلب بالا ترجمه ای است از مطلب Pine Ridge Camp از وبلاگ رسمی گیگاپن که در تاریخ 9 سپتامبر 2009 توسط ILLAH منتشر گردیده است.

۱۳ شهریور ۱۳۸۸

دومین شمارۀ مجلۀ گیگاپن

دومین شمارۀ مجلۀ گیگاپن به تازگی منتشر شده است: قطب جنوب. این یک سیاحت اکتشافی عجیب است. با تشکر از Ella Derbyshire، ویرایشگر مهمان ما، که یک گیگاپنر فعال و پزشک ایستگاه Amundsen-Scott قطب جبوب است.

و من از آفریقای جنوبی برگشتم، بنابراین منتظر این هستم که دوباره مطلب بنویسم. در آنجا فیل ها را دیدم. و همینطور Kogelberg Biosphere Reserve.

_______________________________

مطلب بالا ترجمه ای است از مطلب Gigapan Magazine issue 2 از وبلاگ رسمی گیگاپن که در تاریخ 3 سپتامبر 2009 توسط ILLAH منتشر گردیده است.