۳۰ آبان ۱۳۸۷

گالری پانورامای AIR

این یک پانوراما است که در گالری AIR گرفته شده است، جایی که گفتگوها در مورد گیگاپن جمعه گذشته آغاز شد. واقعا جالب است که ببینید ما چگونه جهان گیگاپن را در یک فضای فیزیکی به واقعیت تبدیل کرده ایم - مخصوصا اینکه عموم چگونه نظراتشان را در مورد عکس ها برروی دیوار می نویسند. فضای گالری تقریبا بزرگ است و این عکس فقط بخش کوچکی از آن را نشان می دهد، تقریبا یک چهارم کل فضای گالری.

این مطلب ترجمه ای است از مطلب AIR gallery panorama از وبلاگ گیگاپن که در تاریخ 19 نوامبر 2008 توسط ILLAH منتشر گردیده است.

۲۸ آبان ۱۳۸۷

داستان سرائی های بیشتر توسط کاربران

Kilgore661، یکی از فعالترین کاربران انگلیسی، به تازگی یک سایت داستان سرا درست کرده است. این یک نمای کلی از شهر Bath در انگلستان است. به نظر من برگفته شده از سارا پیلین، موضوع اون هست “زوم کن، پسر، زوم”. امیدوارم از اون لذت ببرید.

این مطلب ترجمه ای است از مطلب More Storytelling by Members از وبلاگ گیگاپن که در تاریخ 17 نوامبر 2008 توسط ILLAH منتشر گردیده است.

۲۵ آبان ۱۳۸۷

داستان سرائی به وسیله گیگاپن

Ron Schott یک نمونه اولیه را ارائه داده است که ما از مشاهده آن خیلی خوشحالیم. این سایت ساخته Ron Schott است که با استفاده از عکس های گیگاپن یک تور آموزشی ایجاد کرده است. من آنرا در فایرفاکس امتحان کردم و در این مرورگر بسیار عالی بود. ما به فکر این هستیم که شرایطی را فراهم کنیم که هر گیگاپنری که مایل است مطالبی مانند کار Ron را اعلام کند. بنابراین اگر شما هم توانایی های هک دارید و مایلید وسایل بیشتری داشته باشید لطفا صبور باشید، ما امیدواریم که به زودی شما را راضی کنیم. از Ron برای به اشتراک گذاشتن کاری که انجام داده ممنونیم، بسیار عالی بود.

این مطلب ترجمه ای است از مطلب Storytelling with Gigapan از وبلاگ گیگاپن که در تاریخ 14 نوامبر 2008 توسط ILLAH منتشر گردیده است.

۲۰ آبان ۱۳۸۷

مجموعه عکس های مرتبط با روز سربازان سابق

خرسندیم که یک مجموعه عظیم از عکس های انتخاب شده را به افتخار روز سربازان سابق ارائه دهیم. آلان عکس ها قابل مشاهده هستند، هربار که از سایت gigapan.org بازدید کنید، یکی از عکس های مربوط به سربازان سابق و یادگارهای آنها را مشاهده خواهید کرد. من واقعا تحت تاثیر قرار گرفتم، عکس های موجود در گیگاپن به قدری زیاد هستند که می توان برای موضوع های مهمی مثل این موضوع عکس های زیادی پیدا کرد. لطفا این لینک را با آنهایی که از پانوراماهای گیگاپن لذت خواهند برد به اشتراک بگذارید.

این مطلب ترجمه ای است از مطلب Veterans Day Curated set از وبلاگ گیگاپن که در تاریخ 10 نوامبر 2008 توسط ILLAH منتشر گردیده است.

۱۹ آبان ۱۳۸۷

مشاهده یک پانوراما گیگاپن بر روی زمین گوگل

دو روش برای مشاهده یک پانوراما گیگاپن بر روی زمین گوگل وجود دارد:

1. هنگامی که در یک صفحه سایت گیگاپن هستید:

هنگامی که در یک صفحه از سایت گیگاپن هستید (مانند صفحه جدیدترین عکس های گیگاپن، معروفترین عکس های گیگاپن، و حتی نمایه یک گیگاپنر)، بر روی لینک +View in Google Earth 4.2 که پایین عکس گیگاپن قرار دارد کلیک کنید. در شکل زیر محل لینک مورد نظر نشان داده شده است:

مشاهده یک پانوراما گیگاپن بر روی زمین گوگل

2.هنگامی که یک گیگاپن پانوراما را در صفحه آن مشاهده می کنید:

اگر در حال مشاهده و کاوش یک پانوراما گیگاپن در صفحه مربوط به آن هستید (مثل این)، می توانید به راحتی بر روی لینک +View in Google Earth 4.2 - که بین محل نشان دادن snapshot ها و نقشه گوگل قرار دارد - کلیک کرده و گیگاپن مورد نظر را بر روی زمین گوگل (گوگل ارث) مشاهده کنید.

توجه: اگر لینک های مورد نظر را برای یک عکس مشاهده نمی کنید، به این دلیل است که عکاس آن گیگاپن (گیگاپنر) محل آنرا برروی زمین گوگل مشخص نکرده است.

مرتبط: مشاهده تمامی عکس های گیگاپن بر روی زمین گوگل

۱۷ آبان ۱۳۸۷

مشاهده تمامی عکس های گیگاپن برروی زمین گوگل

مشاهده تمامی عکس های گیگاپن برروی زمین گوگل

برای مشاهده تمامی عکس های گیگاپن را برروی زمین گوگل (گوگل ارث) فقط کافی است چند مرحله ساده را طی کنید:

1. به صفحه اصلی سایت گیگاپن بروید.

جدیدترین عکس ها برروی سایت گیگاپن

2. در سمت راست بالای صفحه، برروی دکمه "Most Recent" کلیک کنید.

مشاهده عکسهای گیگاپن برروی گوگل ارث

3. بالای قسمتی که عکس های گیگاپن قرار دارند، لینک "Browse in Google Earth" را پیدا کرده و برروی آن کلیک کنید.

4. بسته به مرورگر شما، پیغامی به شما نشان داده خواهد شد، پیغام مذکور به شما می گوید که باید یک فایل KML را دانلود کنید. فایل KML را مستقیما در زمین گوگل باز کنید یا آنرا دانلود کرده و سپس در زمین گوگل باز کنید و از عکس های پانوراما گیگاپن برروی زمین گوگل لذت ببرید.

۱۶ آبان ۱۳۸۷

نمایش گالری گیگاپن در پیترزبورگ


اگر به خاطر داشته باشید، اولین نمایش گالری گیگاپن را در Johannesburg در جنوب آفریقا داشتیم، خرسندیم که اعلام کنیم به زودی یک نمایش از گفتگوهای گیگاپن در پیترزبورگ، پنسیلوانیا داریم. محلی برگزاری آن خیلی عالی است – Artists Image Resource یک سازمان غیر تجاری است که هنرمندان می توانند در آنجا لتوگرافی، تورچاپی، عکاسی دیجیتال، چاپ، و ساخت و ساز انجام دهند – و این سازمان جایی است که اکثر چاپ های گیگاپن در اندازه های بزرگ – مانند این عکس – را برروی کاغذهای بسیار بزرگ که دارند انجام می دهیم. این هم محل رسمی اعلام اخبار کارنگی ملون در مورد گشایش نمایش گالری است که جمعه، 14 نوامبر در ساعت 5 عصر خواهد بود. هدف اصلی این نمایش این است که بازدیدکنندگان بتوانند به گفتگوهای خود برروی دیوار گالری ادامه بدهند و به آنها اضافه کنند، دقیقا مانند کاری که برروی سایت gigapan.org انجام می دهند؛ این در واقع یک واقعیت بخشیدن فیزیکی به gigapan.org است.


این مطلب ترجمه ای است از مطلب Gigapan Gallery Show in Pittsburgh از وبلاگ گیگاپن که در تاریخ 16 اکتبر 2008 توسط ILLAH منتشر گردیده است.

۱۵ آبان ۱۳۸۷

رویداد گیگاپن در بلژیک

گیگاپن به نمایشگاه وسایل الکترونیکی NEXT در بروکسل، بلژیک دعوت شده است؛ این نمایشگاه عظیم ترین نمایشگاه در کشورهای بلژیک، هلند و لوکزامبورگ در نوبه خود است. ما در یک غرفه از نمایشگاه روبات گیگاپن، برنامه ساخت عکس های گیگاپن، و همچنین وبسایت گیگاپن را به نمایش خواهیم گذاشت. ما از نمایشگاه و محل برگزاری آن یعنی نمایشگاه بزرگ بروکسل (محل برگزاری world fair سال 1958) عکس های گیگاپن تهیه خواهیم کرد تا با شما به اشتراک بگذاریم. لینک به: NEXT (فقط به زبان های فرانسوی و هلندی)؛ و این هم لینک به نمایشگاه بزرگ بروکسل.

این مطلب ترجمه ای است از مطلب Gigapan event in Belgium از وبلاگ گیگاپن که در تاریخ 4 نوامبر 2008 توسط ILLAH منتشر گردیده است.

۱۳ آبان ۱۳۸۷

مراحل کار با گیگاپن

گالری دنیا، عکس گیگاپن

در مطلب گذشته توضیح دادیم که گیگاپن چیست. حال وقت آن رسیده که مراحل کار با گیگاپن را توضیح دهیم.

در کل کار با گیگاپن را می توان به 4 قسمت تقسیم نمود:

1. سیاحت کنید

همین الان شما می توانید سفر خود را در عکس های گیگاپن شروع کنید و در آنها به اکتشاف بپردازید، فقط کافی است به سایت گیگاپن بروید و به مشاهده عکس ها بپردازید، شما به راحتی می توانید در عکس ها زوم کنید و چیزهای جدیدی پیدا کنید که امکان دارد عکاس آن هم از آنها بی خبر باشد. (جدیدترین عکس های گیگاپن - معروفترین عکس های گیگاپن)

2. کشف کنید!

به محض اینکه در سایت گیگاپن ثبت نام کنید می توانید به اکتشاف بپردازید، اما چگونه؟ شاید بپرسید فرق این مرحله با سیاحت چیست. پس از ثبت نام در گیگاپن شما می توانید یافته های خود را ثبت کنید (با snapshot ها) و آنها را به اشتراک بگذارید، و می توانید نظرات خود را در مورد عکس ها یا snapshot های دیگران بیان کنید.

عکس گیگاپن از پارک ملت

3. خلق کنید

پایه ی رباتیک گیگاپن به شما اجازه می دهد که با استفاده از دوربین ساده دیجیتال خود عکس ها گیگاپیکسلی بگیرید، اگر مایلید در این مورد اطلاعات به روز داشته باشید سری به سایت GigapanSystems بزنید.

استفاده از پایه ی گیگاپن تنها یکی از راههای خلق عکس های گیگاپن است، اگر شما دوربین مناسب و سه پایه دارید با کمی تمرین و کسب تجربه می توانید عکس های گیگاپن خلق کنید.

4. به اشتراک بگذارید

اگر در سایت گیگاپن ثبت نام کرده اید، پس از خلق عکس های گیگاپن (پانوراما های بالای 50 مگاپیکسل) می توانید آنها را برروی سایت آپلود کنید و با دیگران به اشتراک بگذارید. برای آپلود عکس ها، گیگاپن برنامه ای به نام GigaPan Uploader دارد که پس از ثبت نام می توانید آنرا به صورت رایگان دانلود و استفاده کنید.

______________________________________

منبع: the gigapan process

ترجمه و تهیه مطالب از: گیگاپن فارسی

۱۱ آبان ۱۳۸۷

گیگاپن چیست؟

گیگاپن معرفی:

گیگاپن جدیدترین بخش از پروژه Global Connection است که هدف آن نزدیکتر کردن مردم جهان به یکدیگر و شناختن سیاره ای است که در آن زندگی می کنیم. گیگاپن به ما کمک می کند که با استفاده از عکس ها به مردم و جوامع مختلف نزدیکتر شویم، عکس هایی با جزئیات زیاد که خود جایی برای گشت و گذار و جایی برای کشف کردن چیزهای جدید هستند و می توانند باعث شگفتی ما شوند. با استفاده از گیگاپن مردم جهان می توانند تجربیات خود را به اشتراک بگذارند و دیگران را در آن سهیم کنند.

توسعه گیگاپن در سه قسمت صورت می گیرد:

1. پایه ای خودکار که به شما اجازه می دهد با دوربین دیجیتال معمولی خود عکس های پانوراما (با وضوح گیگاپیکسلی یا فراتر از آن) بگیرید. (عکس)

2. برنامه ای برای ساختن عکس های پانوراما با وضوح بسیار بالا.

3. و در آخر سایتی برای به اشتراک گذاشتن عکس ها که به شما امکاناتی مانند گردش در عکس ها و نظر دادن ارائه می دهد. هرگونه عکس پانوراما می تواند برروی سایت قرار گیرد و شما ملزم به استفاده از پایه ی گیگاپن نیستید.

گیگاپن علاوه بر کارهای فردی، با برخی سازمان ها مانند The World نیز همکاری دارد. گیگاپن امیدوار است که این تکنولوژی به شناخت مردم از جوامع و فرهنگ های گوناگون کمک کند و همچنین در زمینه های آموزشی استفاده گردد.

تیم گیگاپن:

1. دانشگاه کارنگی ملون (CMU)

2. مرکز تحقیقات ناسا

3. گوگل

4. Rich LeGrand

5. شرکت DeepLocal

حامیان طرح: گوگل، دانشگاه کارنگی ملون، و بخش IRG ناسا

جالب است بدانید که یکی از مسئولان اصلی گیگاپن illah Nourbakhsh یک ایرانی است.

منبع: سایت گیگاپن

ترجمه، تهیه و تنظیم از: گیگاپن فارسی