۴ مهر ۱۳۸۷

گیگاپن های Nextfest

تاریخ انتشار در وبلاگ گیگاپن: چهارشنبه، 24 سپتامبر 2008

گروه Nextfest گروهی از گیگاپنرهای ماهر را جمع کرده تا برای Wired Nextfest که در شیکاگو برگزار می شود آماده شوند، و از مناظر زیبای شیکاگو گیگاپن بگیرند. این هفته عکس ها در Nextfest به نمایش در می آیند، ما هم بعضی از عکس ها را گزینش کرده و در صفحه اول gigapan.org به نمایش می گذاریم -- پس لطفا به صفحه اول سایت بروید و هرازگاهی صفحه را دوباره باز کنید تا از عکس های مختلف لذت ببرید.

منتشر شده توسط ILLAH در ساعت 5:17 صبح
اصل مطلب در وبلاگ گیگاپن: Nextfest Gigapan

۲۶ شهریور ۱۳۸۷

ارائه دستگاه های گیگاپن به صورت امتحانی ادامه دارد

تاریخ انتشار در وبلاگ گیگاپن: دوشنبه، 15 سپتامبر 2008

خرسندیم که اعلام کنیم توزیع دستگاه های گیگاپن امتحانی ادامه پیدا کرده است. شرکتی که با آن کار می کردیم، Charmed Labs، با گروه های دیگری یکی شده و شرکت جدید توان آنرا دارد که دستگاه های گیگاپن را تولید کند. اگر شما هم علاقمند هستید، به سایت آنها بروید و ثبت نام کنید.

منتشر شده توسط ILLAH در ساعت 10:43 صبح
اصل مطلب در وبلاگ گیگاپن: Beta Testing of Gigapan units continues

۲۵ شهریور ۱۳۸۷

عکس های گیگاپن پس از طوفان Ike

تاریخ انتشار در وبلاگ گیگاپن: دوشنبه، 15 سپتامبر 2008

در حال حاضر دو عکس گیگاپن از طوفان Ike که در Houston به وقوع پیوست برروی سایت آپلود شده اند. عکس ها در این صفحه انتخاب هستند. اطلاع داریم که گیگاپنرهای دیگری هم هستند که به محض آنکه بتوانند از این طوفان عکس می گیرند و برروی سایت می گذارند. پس برای گیگاپن های بعدی از این طوفان آماده باشید. برای افرادی که در کنار دریا زندگی می کنند آرزوی سلامتی داریم.

منتشر شده توسط ILLAH در ساعت 10:41 صبح
اصل مطلب در وبلاگ گیگاپن: Post-Hurricane Gigapan images

۲۲ شهریور ۱۳۸۷

گفتگو ها جالبند

تاریخ انتشار مطلب در وبلاگ گیگاپن: سه شنبه، 9 سپتامبر 2008

خیلی خوشحال هستیم که افراد بیشتری در گفتگوها شرکت می کنند. دکمه نارنجی "Conversations" که در گوشه سمت راست صفحه سایت وجود دارد جایی است که می توانید گفتگوهای دیگران را مشاهده کنید. شاید خیلی جالب نباشد که در گفتگوهای مختلف به جستجو بپردازید ولی ممکن است برای شما مفید باشد. هنگامی که شما از یک عکس snapshot بگیرید یا در مورد snapshot های دیگران نظر بدهید، نظرات دیگران در مورد آن snapshot برای شما ایمیل خواهد شد (البته تا زمانی که مایل باشید). پیشنهاد می کنم آن را امتحان کنید. برای مثال این گفتگو را مشاهده کنید:
http://gigapan.org/viewConversation.php?id=23110


منتشر شده توسط ILLAH در ساعت 1:15 بعدازظهر
اصل مطلب در وبلاگ گیگاپن: Conversations are Cool

۱۵ شهریور ۱۳۸۷

Burning Man

تاریخ انتشار مطلب در وبلاگ گیگاپن: جمعه، 5 سپتامبر 2008

Rich Gibson، یکی از گیگاپنرهای فوق العاده ما، به تازگی از Burningman برگشته است. ایشان چند عکس از این رویداد تهیه کرده اند و در حال آپلود آنها هستند. یکی از عکس های مورد علاقه من عکس گیگاپیکسلی ایشان از یک بالابر است:
http://gigapan.org/viewGigapan.php?id=8582

همچنین در این رابطه مقاله ای را در O'Reilly Radar مشاهده کنید.

منتشر شده توسط ILLAH در ساعت 5:54 صبح
اصل مطلب در وبلاگ گیگاپن: Burning Man

دیدگاه و رسالت گیگاپن

تاریخ انتشار مطلب در وبلاگ گیگاپن: جمعه، 5 سپتامبر 2008

به تازگی باخبر شدیم که افراد زیادی مایلند از دیدگاه و رسالت گیگاپن و پروژه ای که گیگاپن قسمتی از آن است، یعنی پروژه Global Connection، اطلاع پیدا کنند. دو مطلب برای کسب اطلاع از انگیزه پشت گیگاپن بسیار مناسبند، در زیر می توانید لینک به مطالب را مشاهده کنید. امیدواریم از کسب اطلاع در مورد "چرایی" گیگاپن لذت ببرید:

درباره گیگاپن (انگلیسی) - [پیام: معادل این مطلب به فارسی: گیگاپن چیست؟]
درباره پروژه Global Connection (انگلیسی)

منتشر شده توسط ILLAH در ساعت 5:51 صبح
اصل مطلب در وبلاگ گیگاپن: GigaPan Mission & Vision

۱۴ شهریور ۱۳۸۷

داستان انتخاب


تاریخ انتشار مطلب در وبلاگ گیگاپن: جمعه، 29 آگوست 2008

احتمالا تا الان متوجه شده اید عکس های پانورامای گیگاپنی که در صفحه اول Gigaapan.org نشان داده می شوند توسط ما انتخاب می شوند. خیلی ها سوال کرده اند که چه چیزی شانس نشان داده شدن عکس های پانوراما را در صفحه اول افزایش می دهد، جواب آن خیلی ساده است: عکس های عالی آپلود کنید، برای عکس های خود توضیحات کامل بنویسید، و از آنها snapshot های مختلف تهیه کنید. اینها همگی عواملی هستند که شانس شما را افزایش می دهند. ما سعی می کنیم هر دفعه یک مجموعه 4 تا 20 تایی از عکس ها تهیه کنیم، هرگاه که شما به صفحه اول سایت رجوع کنید یکی از عکس ها را به صورت اتفاقی مشاهده خواهید کرد. امیدوارم از تنوع عکس ها در صفحه اول سایت لذت ببرید.

منتشر شده توسط ILLAH در ساعت 7:07 صبح
اصل مطلب در وبلاگ گیگاپن: The Curation Story

دسترسی بیشتر به گیگاپن


تاریخ انتشار مطلب در وبلاگ گیگاپن: چهارشنبه، 20 آگوست 2008

بسیار خرسند می شویم که سایت ها برای ارائه مطالبشان از قابلیت کاوش پذیری گیگاپن استفاده کنند، برخی از سازمان های خبری به این کار پرداخته اند. یکی از حرکت های علمی جالب که در این زمینه صورت گرفته است توسط موسسه باستان شناسی Joukowsky دانشگاه Brown است. این صفحه ای است که یکی از عکس های گیگاپن در آن قرار داده شده است:

http://brown.edu/Departments/Joukowsky_Institute/fieldwork/gigapan.html

منتشر شده توسط ILLAH در ساعت 11:48 بعدازظهر
اصل مطلب در وبلاگ گیگاپن: More Gigapan Outreach

گیگاپن های خصوصی


تاریخ انتشار مطلب در وبلاگ گیگاپن: چهارشنبه، 20 آگوست 2008

تیم توسعه گیگاپن ویژگی جدید "گیگاپن های خصوصی" را برای عکس های گیگاپن در نظر گرفته است، این ویژگی به کاربران گیگاپن اجازه می دهد تا به راحتی عکس های پانورامای خود را خصوصی کنند. همچنین این ویژگی به صاحبان عکس ها این اجازه را می دهد که آدرس(URL) عکس را برای افرادی که مایلند از طریق ایمیل بفرستند و با آنها به اشتراک بگذارند، افرادی که ایمیل را دریافت می کنند می توانند وارد حساب خود شده و عکس را مشاهده کنند. Gigapan.org تنها به اشتراک گذاشتن و کاوش است، پس ما امیدواریم شما از این ویژگی به درستی بهره ببرید. یک روش استفاده از "خصوصی" کردن عکس ها می تواند این باشد که شما عکس پانورامای گیگاپن خود در زمان آپلود کردن خصوصی اعلام کنید، توضیحات لازم را به عکس اضافه کنید، snapshot های مختلف بگیرید، محل آن را برروی نقشه مشخص کنید، و پس از آنکه جزئیات لازم را به عکس اضافه نمودید عکس را عمومی کنید.

منتشر شده توسط ILLAH در ساعت 11:48 بعدازظهر
اصل مطلب در وبلاگ گیگاپن: Private Gigapans

روش جدید در محاسبه "رتبه کاوش"

تاریخ انتشار مطلب در وبلاگ گیگاپن: پنجشنبه، 7 آگوست 2008

روشی که گیگاپن در سال گذشته برای تعیین "رتبه کاوش" عکس های گیگاپن در نظر گرفته بود بر اساس تعداد بازدیدی بود که از عکس ها صورت می گرفت، این روش عموما باعث می شد که گیگاپنرهای تازه کار نتوانند امتیاز مطلوبی را کسب کنند، مگر برخی از مجلات (مانند Sports Illustrated که عکس Yankee Stadium آن رتبه خوبی را کسب کرده)

روش جدید گیگاپن برای محاسبه "رتبه کاوش" عکس های گیگاپن حالا کاملا متفاوت است، علاوه بر تعداد بازدیدکنندگان هر عکس، غنی بودن عکس از نظر محتوا و توضیحات حاشیه ای، و اینکه عکس مورد نظر چقدر مورد بحث قرار گیرد نیز در افزایش امتیاز عکس تاثیر دارند. به زبان ساده باید بگوییم حالا برای ما مهم است که عکس ها چقدر "کاوش پذیر" باشد. با در نظر گرفتن این روش جدید برای رتبه بندی عکس ها ممکن است شما افزایش و یا کاهش رتبه را در عکس های مختلف مشاهده کنید. امیدواریم شما نیز مانند ما روش جدید رتبه دهی به عکس ها را یک بهبود بدانید، این روش شانس بیشتری به عکس های پانورامای تازه می دهد تا رشد کنند و امتیاز بیشتر بگیرند.

منتشر شده توسط تیم گیگاپن در ساعت 2:40 بعدازظهر
اصل مطلب در وبلاگ گیگاپن: Announcing a New Explore Score

۱۳ شهریور ۱۳۸۷

به وبلاگ گیگاپن خوش آمدید!

تاریخ انتشار مطلب در وبلاگ گیگاپن: دوشنبه، 4 آگوست 2008

به وبلاگ گیگاپن خوش آمدید. قصد داریم از این مکان استفاده کنیم تا شما را از جدیدترین ویژگیها و تغییرات سایت گیگاپن باخبر سازیم. همچنین قصد داریم شما را در جریان جدیدترین وضعیت فروش سیسمتم های گیگاپن قرار دهیم. گیگاپن در حال حاضر افراد مختلف را در سرتاسر دنیا جذب می کند، از کودکان دبستانی گرفته تا دانشمندان شناخته شده. بهتر است هیمنجا شما را در جریان برخی از برنامه های گیگاپن قرار دهیم، باید به شما اطلاع بدهیم که نمایش گالری گیگاپن در راه است، این گالری انواع گیگاپنرها به نمایش می گذارد. کلام آخر: Robot 250 به پایان رسید. در سایت www.robot250.org برروی "Media" کلیک کنید تا گالری عکس ها را مشاهده کنید، برخی از عکس ها در گالری گیگاپن به نمایش درآمدند، این گالری در موزه Andy Warhol در Pittsburgh, PA به نمایش درآمد. در گالری ذکر شده یک کیوسک تعاملی وجود داشت که به بازدیدکنندگان این امکان را میداد که به کاوش در عکس های پانورامای گیگاپن بپردازند.

منتشر شده توسط تیم گیگاپن در ساعت 11:11 صبح

اصل مطلب در وبلاگ گیگاپن: !Welcome to GigaPan Blog